MediaWatch

Branche: Flow-tv spiller hovedrollen - også i 2019

Det er urealistisk, at streaming af tv i 2019 fylder mere i danskernes hverdag end flow-tv, lyder tv-branchens reaktion på Wilke-prognose.

Foto: Ritzau Scanpix/Ole Steen/Arkiv

Allerede i 2019 vil tidsforbruget af streaming tv overgå den tid, danskerne tilbringer med flow-tv. Sådan lød den relativt dramatiske vurdering fra analysevirksomheden Wilke i sidste uge på konferencen Copenhagen Future TV.

I 2015 sker 75 pct. af tv-forbruget stadig på flow-tv, mens 25 pct. er streaming-tv, viser samme analyse, men streaming udgjorde kun 14 pct. i 2013, og Wilke når frem til 2019 som vendepunktet ved at fremskrive udviklingen fra 2013 til nu.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs