MediaWatch

Medie: Advokater hæfter selv for millionregning

Sagen om mulig millionsvindel mod Producentforeningen kan koste tre advokater dyrt.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Der skal muligvis graves dybt i lommerne hos tre advokater fra Johan Schlüter. Advokatfirmaet er fedtet ind i en sag om mulig svindel, hvor Producentforeningen mener, at man er blevet snydt for ikke under 100 mio. kr.

Den regning kan advokaterne Lars Halgreen, Johan Schlüter og Susanne Fryland personligt komme til at hænge på. Det skriver Finans.

Det er Producentforeningens direktør, Klaus Hansen, der over for Finans udlægger situationen således, at de tre hæfter personligt for producenternes tab.

De påståede økonomiske uregelmæssiger skal være sket igennem selskabet Registrering Danmark, som har administreret fordelingen af rettighedsindtægterne, mener Producentforeningen.

"Vi kan ikke se, at der er væsentlige aktiver i virksomheden, så vi ville ikke få noget ud af at begære den konkurs," siger Klaus Hansen til Finans.

Johan Schlüter har erkendt, at der er foregået urent trav, men der er langt fra enighed om, hvor stort et beløb der er tale om. Producentforeningen taler om 100 mio. kr. Det beløb er ifølge Johan Schlüter for højt, sagde partner Lars Halgreen til MediaWatch i går.

I går bortviste og politianmeldte Johan Schlüter advokat og partner Susanne Fryland, som også har fungeret som direktør i Registrering Danmark. MediaWatch har forgæves forsøgt at få en kommentar fra den politianmeldte advokat.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs