MediaWatch

Ny tv-kanal åbner med fodbold fra internationale sommerturneringer

Discovery's nye brand Eurosport Danmark, der blev lanceret i går, og 6'eren viser fodboldkampe fra fire internationale sommerturneringer.

Foto: Tim Ireland/AP/Polfoto

Hvis regnen trommer på sommerhuset eller campingvognen, findes der i år et ekstra tilbud på flow-tv. Denne sommer indtager international topfodbold for alvor de danske tv-skærme.

Discovery Networks Danmark sender fodbold fra fire såkaldte sommerturneringer - International Champions Cup, Asia Trophy, Emirates Cup og Audi Cup.

Det nye kanalbrand i Discovery-porteføljen, Eurosport Danmark, der blev lanceret i går, vil dække International Champions Cup fra den 12. juli – 5. august. Her skal hold som Real Madrid, Manchester United, AC Milan og Champions League-mestrene FC Barcelona i ilden.

Audi Cup, der også sendes på Eurosport Danmark, skydes i gang den 4. august. Turneringen strækker sig over to dage og har deltagelse af Real Madrid, Tottenham, hjemmeholdet fra Bayern München og AC Milan.

Discovery smører fodboldrettigheder bredt ud 

Singapore danner rammen om Asia Trophy-turneringen, der afholdes den 15. – 18. juli og sendes på 6’eren. Turneringen afvikles hvert andet år, og denne gang deltager Everton, Stoke City, Arsenal og et udvalgt holdt fra Singapore.

På 6'eren sendes også Emirates Cup den 25. og 26. juli . Hvis Nicklas Bendtner stadig er at finde i Wolfsburgs trup, kan seerne tjekke hans sommerkampform.

Opvarmning til efterår

Alle kampe fra de fire sommerturneringer kan desuden ses på nutv.dk, skriver Discovery, uden at nævne koncernens nye streamingunivers Dplay, der stadig er i beta-udgave.

Fra efteråret åbner Discovery Networks ballet med bl.a. Alka Superliga, Premier League, Europa League, Bundesliga, Capital One Cup og EM-kvalifikationskampe på 6’eren, Kanal 5, Canal 9, Eurosport Danmark og Eurosport.

Discovery køber OL-rettigheder frem til 2024

Discovery gafler rettigheder til Europa League

Discovery lancerer ny sportskanal

 

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs