MediaWatch

2015: Stigende tv-forbrug blandt 25-34 årige

Tv-forbruget blandt 25 til 34-årige er steget med fire pct. i 2015, men trenden er stadig vigende tv-sening blandt de 3-14 årige og 15-24 årige, viser forårsstatus på tv-vaner fra DR Medieforskning.

Tv-forbruget blandt de 25 til 34-årige er steget med fire pct. i 2015 til dato, viser en forårsstatus på tv-vanerne udført af DR Medieforskning.

”Det er første år siden 2011, vi ser forbrugsfremgang i en forholdsvis ung aldersgruppe,” siger Uffe Høy Svenningsen, medieforsker i  DR Medieforskning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs