MediaWatch

"Selvfølgelig er det et problem hvis danskerne pludselig ikke gider dansk tv"

En stor gruppe illoyale tv-kunder kan trække tæppet væk under tv-branchen, siger en analyse, men brancheforening tvivler på, at danskerne vil undvære et tv-abonnement.

Foto: PR/BFE

Et stort antal danske husstande overvejer enten at droppe deres tv-abonnement eller at barbere tv-pakken. Det konkluderede en ny analyse fra analysevirksomheden Wilke, der blev præsenteret på Copenhagen Future TV-konferencen i sidsteuge.

Hele 30 pct. af de adspurgte overvejer ifølge analysen helt at afmelde deres tv-abonnement, mens 40 pct. overvejer at nedgradere deres tv-pakke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs