MediaWatch

Esben Bjerre: MX-fejde handler ikke om seertal

Hvad har Monte Carlo egentlig imod Metroxpress, og hvorfor er den ikke en avis? MediaWatch har spurgt den ene af de to værter efter medieblæsten om deres busreklame.

Foto: Theis Mortensen/DR

De ville sætte en debat i gang om, hvad man kan indrykke af budskaber på de københavnerstang-gule busser i hovedstaden. Derfor købte Monte Carlo-værterne Esben Bjerre og Peter Falktoft for 2500 kr. reklameplads på linje 5A til budskabet #metroxpresserikkeenavis.

Kort efter blev reklamen pillet af igen efter henstilling fra Monte Carlos bedste kunde, DR3, og tilbage stod duoen med godt et døgns koncentreret medieopmærksomhed - om alt andet end det, der var formålet. Hvad grænserne for ytringsfriheden er bus-wize, blev de færreste klogere på. Og hvorfor Monte Carlo tilsyneladende har et robust horn i siden på Metroxpress fortonede sig også.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs