MediaWatch

Pineapple henter programchef i DR

Chef for DR Aktuelt Ole Rahbek skifter til Pineapple Entertainment, hvor han skal være programchef.

Foto: Daniel Hjorth/Polfoto/Arkiv

Produktionsselskabet Pineapple Entertainment har hentet chef for DR Aktuelt, Ole Rahbek, til en nyoprettet stilling som programchef.

Det skriver selskabet, der er ejet af Nordisk Film TV og de to partnere Anders Breinholt og Ricco Wichmann, i en pressemeddelelse.

Ansættelsen sker kort efter, at Pineapple mistede redaktionschef Mads Kromann til DR3.

DR3 nupper chef fra Breinholts tv-selskab

Som programchef hos Pineapple skal Ole Rahbek bla. bidrage til et øget fokus på programudvikling og -salg og være med til at udvikle Pineapples kommende produktioner. Pineapple Entertainment står bla. bag programmerne 'Natholdet', 'Breinholt & Venner' og 'Monte Carlo på DR3'.

Ti år i DR

"Med Ole ved roret får vi foruden en erfaren leder en ekstremt kompetent og dedikeret programchef, der skal være med til at drive Pineapple videre på fronter, der ikke kun begrænser sig til comedy, underholdning og events, men også kommer til at dække livsstil og fakta," udtaler direktør Ricco Wichmann.

Ole Rahbek er uddannet journalist og har igennem de seneste ti år besiddet forskellige chefstillinger for bl.a. DR Aktuelt, der er et internt produktionsselskab i DR med 45 ansatte, DR Event, DR Fyn, Aftenshowet samt været udviklingschef på DR Kultur.

Ole Rahbek tiltræder sin nye stilling 1. juni.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs