En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
11.05.2015kl. 07.56

Casper og Frank skal charmere udlandet i Cannes

Internationalt salgsbureau vil bane vej til det internationale marked for den nye Klovn-film, "Klovn Forever", på Cannes filmfestival i denne uge.
RITZAU

Efterfølgeren til Frank Hvam og Casper Christensens første Klovn-film, "Klovn Forever", er inden premieren i Danmark også på vej til udlandet.

I hvert fald har distributionsselskabet Protagonist Pictures netop overtaget salgsrettighederne uden for Norden til den nye film såvel som distributionsrettighederne til den gamle fra 2010. Det skriver underholdningsmagasinet Variety ifølge nyhedsbureauet Reuters.

TV 2 indtager ny digital rolle i Klovn-opfølger

"Vi er så stolte af at være en del af Klovn-universet sammen med Frank, Casper, Mikkel og Jesper," siger Mike Goodridge, adm. direktør i Protagonist Pictures med reference til Frank Hvam, Casper Christensen og filmenes instruktør, Mikkel Nørgård, og producer, Jesper Zartov.

"Den første 'Klovn' er utvivlsomt den sjoveste film, jeg nogensinde har set," siger Mike Goodridge.

Variety kan også afsløre en smule af handlingen i 'Klovn Forever'.

I den nye film bliver Frank Hvam og Casper Christensens venskab sat på prøve, da Casper beslutter sig for at forfølge en solokarriere i den amerikanske by Los Angeles.

Fast besluttet på at vinde sin ven tilbage tager Frank Hvam med, og det bliver en ferie med 'spektakulære hændelser'.

Blandt gæstestjernerne i filmen er forsanger i bandet Maroon 5, Adam Levine, den australske skuespillerinde, Isla Fisher, og danske Nikolaj Coster-Waldau.

'Klovn Forever' er planlagt til få premiere i Danmark til september, og i næste uge vil både Protagonist Pictures, Frank Hvam og Casper Christensen tage til filmfestivalen i Cannes for at promovere den.

Den første Klovn-film indtjente ifølge Variety mere end ti millioner dollar, eller hvad der svarer til knap 65 millioner kroner, i Danmark alene.

/ritzau

Relaterede artikler:

  • TV 2 indtager ny digital rolle i Klovn-opfølger

    For abonnenter

  • TV 2 Play på vej mod 200.000 abonnenter

    For abonnenter

  • Zulu satser stort på ny fiktion

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Aviser

Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad

Stillingsnedlæggelserne sker ved en blanding af afskedigelser, frivillige fratrædelser og vakante stillinger, der ikke bliver genbesat, fortæller adm. direktør Hans-Christian Kock.
  • Fald i abonnenter udløser behov for besparelser på Kristeligt Dagblad
  • Kristeligt Dagblad skal finde besparelser for fem millioner

For abonnenter

Foto: Andreas Haubjerg
Forlag

Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

For abonnenter

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer

Foto: Screenshot
Politik

Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed

For abonnenter

Læs også

Photo: Pr/bauer Media Group
Radio

Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige

Det internationale radioselskab, der i Danmark står bag kanaler som Nova og The Voice, skal ”strømline” selskabet i Sverige.

For abonnenter

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer – 16.28
  • Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad – 16.09
  • Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur – 15.30
  • Mere end to millioner så dansk VM-sejr – 14.39
  • Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed – 14.15
  • Ombudsmanden må igen opgive at finde navn i Rasmus Prehns bilagssag – 13.25
  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 13.19
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 12.25
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 12.01
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 11.20
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 10.44
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 10.05
  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
Flere nyheder

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Senior Porteføljemanager

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Business Intelligence Specialist

  • People and Operations Partner

Se flere jobs

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge