MediaWatch

Fyret Top Gear-vært har "ny baby" på vej

Det var bl.a. stress over en knude på stemmebåndet, der fik den fyrede Top Gear-vært Jeremy Clarkson til at træde over stregen og overfalde sin producer, skriver han i en klumme, der også bebuder nye jobplaner.

Den fyrede Top Gear-vært Jeremy Clarkson forklarer i en klumme i Sunday Times mere om omstændighederne bag den episode i marts, der kostede ham jobbet hos BBC. Det skriver blandt andre jp.dk - via Sunday Times.

Ifølge ex-værten havde han en særligt stresset dag og var presset, fordi han to dage forinden havde været til læge på grund af en knude på tungen, som lægen rådede ham til at få undersøgt med det samme, da det kunne være kræft.

"Men det kunne jeg ikke. Vi var midt i optagelserne til en Top Gear serie. Og Top Gear kom altid i første række," skriver Clarkson i sin klumme. En senere undersøgelse af knuden viste dog, at den ikke var ondartet.

Jeremy Clarkson blev suspenderet fra sit job d. 10. marts, efter det kom frem, at han havde overfuset og slået sin producer. 14 dage og en intern undersøgelse af forløbet senere, meddelte BBC's generaldirektør, at Jeremy Clarksons kontrakt ikke ville blive forlænget.

Tabet af jobbet har ramt hårdt, skriver Jeremy Clarksoni klummen, der dog samtidig bebuder, at han har "ny baby" på vej i form af nye jobplaner til sommer. Hvad jobbet indeholder, løfter han ikke sløret for.

Top Gear er siden 1977 blevet produceret af BBC. Jeremy Clarkson kom til som vært i slutningen af 1980'erne. Hvem der bliver hans afløser på showet er ikke fastlagt endnu.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs