MediaWatch

Hva' så Odense: TV 2 i samarbejde med ny musikfestival

TV 2 vil være mere ved musikken og tager hul på et mediesamarbejde med det nye skud på festivalscenen, Tinderbox i Odense.

Foto: CLAUS BJØRN LARSEN/POLFOTO

Når Odenses nye festival Tinderbox Festival slår gitteret op i juni, er det med TV 2 på sidelinjen som mediepartner. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Baggrunden er TV 2's planer om at udvide sit engagement i musikken, en rolle der også har været en vigtig del af DR's varemærke igennem mange år.

"Tinderbox er en ny og spændende aktør på festivalscenen. Samarbejdet med Tinderbox giver TV 2 nye muligheder for at få det store, musikinteresserede publikum endnu bedre i tale, og vi har store ambitioner," siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber, i meddelelsen.

Samarbejdet betyder, at TV 2 vil være til stede på festivalen, fremgår det, men hvordan det konkret kommer til at udmønte sig er ikke på plads.

"Vi ønsker i samarbejdet at bryde rammerne, udvikle og opsøge nye platforme og formater til formidlingen af en festival og dens musik. Det kræver et stærkt partnerskab, en innovativ festival og en udviklingsvillig medievirksomhed. Derfor er Tinderbox og TV 2 et ideelt partnerskab. Jeg ser frem til at komme i udviklingslaboratoriet," siger festivalchef Brian Nielsen, Tinderbox.

Tinderbox finder sted 26.-28. juni 2015 i Tusindårsskoven i Odense, og på programmet er foreløbig navne som Robbie Williams, Major Lazer, Ellie Goulding, D-A-D og Mø.

TV 2 har luftet ønsket om at få mere musik på programmet og har på den konto bl.a. sendt Danish Music Awards (DMA) de seneste år, efter DR droppede prisshowet. 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs