MediaWatch

TV 2, TV3 og Discovery afviser skærpet reklame-pres i 2015

Reklamefinansieret tv synes under pres fra alle fronter, og de livsvigtige årsaftaler skal være lukket om godt tre uger. Men de tre kommercielle tv-selskaber afviser bekymringer.

Polfoto | Foto: Jan Dagø/Polfoto

Ved indgangen til 2015 er kommercielt tv på ny under pres fra to afgørende fronter. Hverken seernes eller annoncørernes appetit på traditionelt kommercielt tv er helt så stor, som den var i velmagtsdagene.

Det store seertab til flow-tv er overstået, men blandt de 15-34 årige faldt tv-seningen med 5,5 pct. i 2014.  GroupM's forecast lyder, at tv-reklameindtægterne falder med 3,5 pct i 2015, mens OMG hælder til et fald på fem pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs