MediaWatch

TV 2, TV3 og Discovery afviser skærpet reklame-pres i 2015

Reklamefinansieret tv synes under pres fra alle fronter, og de livsvigtige årsaftaler skal være lukket om godt tre uger. Men de tre kommercielle tv-selskaber afviser bekymringer.

Polfoto | Foto: Jan Dagø/Polfoto

Ved indgangen til 2015 er kommercielt tv på ny under pres fra to afgørende fronter. Hverken seernes eller annoncørernes appetit på traditionelt kommercielt tv er helt så stor, som den var i velmagtsdagene.

Det store seertab til flow-tv er overstået, men blandt de 15-34 årige faldt tv-seningen med 5,5 pct. i 2014.  GroupM's forecast lyder, at tv-reklameindtægterne falder med 3,5 pct i 2015, mens OMG hælder til et fald på fem pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs