MediaWatch

Presset tv-marked vil have mere for varen

Tv-selskaber, annoncører og mediabureauer krydser klinger i kampen om årets tv-omsætning på et marked, hvor både seernes og annoncørernes appetit på kommercielt tv er aftagende.

Om godt én måned skal årsaftalerne for 2015 mellem tv-selskaber, annoncører og bureauer være forhandlet på plads.

Parterne krydser klinger i disse dage med udsigt til et 2015, hvor kommercielt tv fortsat er under pres på to afgørende fronter; hverken seernes eller annoncørernes appetit på traditionel kommercielt tv er så stor som tidligere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs