MediaWatch

Top 20: DR og TV 2 deler tv-rovet

De 20 mest sete programmer fordelte sig ligeligt mellem hovedkanalerne i sidste uge, hvor seerne var til håndbold, sangtalenter, familiedrama og fakta.

Foto: Aleksandar Djorovic/Polfoto/Arkiv

Mens DR plejer at mønstre på de fleste mest sete programmer, når ugens seertal er gjort op, landede fordelingen 10-10 mellem de to hovedkanaler lige i sidste uge.

DR1 stod for de højeste seertal med håndbold VM, X Factor, Arvingerne og faktaserien Rigtige Mænd, men TV 2 blandede sig i toppen med et indholdsmix, der lignede; håndbold VM, dramaet Badehotellet, faktaprogrammet Anders & Torben - Tvillingerne i Thailand' samt talentprogrammet 'Danmark har talent'. Sidstnævnte taber noget af pusten fra sidste uge med 854.000 seere, omkring 100.000 seere under sidste uge, i skyggen af håndboldkampen på DR1 mellem Danmark og Polen først på aftenen, der topper ugens seertal samlet med 1,654 mio. tilskuere foran skærmen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs