MediaWatch

Branche: Google og Netflix bør co-finansiere dansk film

Ud over teleoperatørerne må brands som Google og Facebook også bidrage til dansk filmproduktion, lyder revideret filmbrancheoplæg.

Når forhandlinger om et nyt filmforlig for 2015-18 forventes at gå i gang inden for et par uger, står finansieringen og nye finansieringsmuligheder for dansk film, blandt andet på grund af faldende salg af dvd-film og flere digitale udfordringer, højt på dagsordenen.

Filmbranchen har rettet sigtekornet mod de store beløb, som teleoperatører omsætter for, når de sælger fastnet og mobilt bredbånd til alle husstande.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs