MediaWatch

Endemol Denmark udnævner programchef

Endemol Denmark udnævner Mette Nissen til en nyoprettet stilling som programchef for at videreudvikle sine fakta, underholdning og reality-tv produktioner.

Endemol Denmark har udnævnt Mette Nissen til en nyoprettet stilling som programchef.

Målet er at fastholde og videreudvikle kvaliteten indenfor fakta, underholdning og reality-tv.

Siden Endemol etablerede sig i Danmark for knap tre år siden, har selskabet produceret bl.a. Pengene på bordet til TV2, Big Brother til SBS, Winter Wipeout til SBS i Norden og Projekt Kærlighed til DR.

"Jeg er meget glad for at Mette har takket ja til udfordringen. Vi er et selskab i vækst, hvor både fakta, underholdning og reality er i fokus. Og med vores store formatkatalog og en dansk programgruppe, der både udvikler nye ideer og videreudvikler vores eksisterende formater til den enkelte kanal, har vi savnet en drivende og stærk ankerkvinde. Det har vi fået med Mette. Hun har et skarpt øje for både TV og mennesker og kan sikre, at vores kunder og ikke mindst seerne altid oplever, at vi gør os umage til det yderste," siger direktør Rikke Kristine Nissen i en pressemeddelelse.

Mette Nissen har været producent hos Endemol Denmark siden begyndelsen af 2011 og fortsætter som producent på udvalgte produktioner ved siden af jobbet som programchef. Hun er 35 år, uddannet journalist og har arbejdet for blandt andre Nordisk Film, Strix og Skandinavisk Film Kompagni.

”Endemol Denmark er et ambitiøst produktionsselskab, og jeg er stolt over at have været med på holdet fra begyndelsen. Samtidig er vi et ungt selskab herhjemme. Derfor anstrenger vi os hele tiden lidt ekstra. Det skal vi blive ved med," siger Mette Nissen.

Endemol opruster med to producer-profiler

 TV 2 tager fat på Endemol-format

Mere fra MediaWatch

Dentsu og MBA nedlægger stillinger

Svy stillinger i mediedelen af Dentsu Danmark er blevet nedlagt. Ifølge direktør er der tale om rettidig omhu med udsigt til et 2023, der vil blive præget af økonomisk krise. Hos reklamebureauet Mediacom Beyond Advertising, MBA, bliver fem afskediget, fordi bureauet oplever, at nogle kunder holder igen med projekter.

Ny "lytterobot" skal genkende musik i DR-programmer

DR har fuldautomatiseret processen med at notere, hvilket musik der bliver brugt i radioprogrammer og podcasts. Løsningen kan også bruges til at indsamle data om kønsbalancen blandt kunstnerne, der bliver spillet på DR’s kanaler.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs