MediaWatch

Annoncørbetalte programmer sparer TV 2 tocifret mio. beløb

TV 2 har seks annoncørbetalte programmer på vej og seks mere i kikkerten. Lanceringen af TV 2 Fri og andre forhold gør de såkaldte AFP-projekter til et attraktivt alternativ til product placement.

Product placement blev tilladt i Danmark i 2010 og forbudt igen i seneste medieforlig, uden at TV 2 græd mange tårer af den grund.

TV 2's fokus, når det gælder ekstra reklameindtægter, er rettet mod en anden variant, som passer annoncemarkedet og tv-selskaber bedre, nemlig advertiser funded programming, AFP.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs