MediaWatch

Vækst i amerikanske streamingabonnenter falder

Faldet i vækst skyldes bl.a., at abonnenter forlader Netflix, konkluderer revisionsrapport.

Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Væksten i abonnenter på det amerikanske streamingmarked falder fra niveauerne set under hjemsendelserne i forbindelse med coronapandemien og det vil sænke væksten i omsætning, skriver Variety.

Branchebladet skriver, at revisionshuset Pwc i rapporten ”Global Entertainment & Media Outlook 2022–2026” vurderer, at streamingtjenesterne i USA alene i 2022 vil lande en omsætning på 25,32 mia. dollar – svarende til knap 179,5 mia. kr. – en stigning på 13 pct. fra 2021. I 2021 var væksten 19,5 pct., mens tallet for 2020 lød på 27 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs