MediaWatch

Mere end hver tiende dansker har opsagt Netflix-abonnement i andet kvartal

Seks ud af ti af streamingtjenestens nuværende danske kunder mener, de får god værdi for pengene, viser en analyse fra Yougov. En stor del af de tidligere abonnenter overvejer at bruge TV 2 Play.

Foto: Frank Hoermann/AP/Ritzau Scanpix

Netflix meddelte i foråret sit første fald på abonnementsfronten på globalt plan efter ti år med vækst, hvor den amerikanske frontløber har sikret sig en førsteplads blandt verdens mest udbredte streamingtjenester. Frafaldet kan også spores i Danmark.

I en ny opsamling af spørgeundersøgelser viser analyseselskabet Yougov, at 12 pct. af voksne danskere inden for de seneste tre måneder har opsagt deres Netflix-abonnement.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs