MediaWatch

Aflyste julefrokoster og nytårsfester rammer regionalmedier på annonceindtægterne

Nedgangen i annoncekroner er ikke lige så markant som ved julen sidste år, men det er fortsat under niveauet før pandemien, lyder det fra flere regionalmedier. Mediebureauer mærker ikke afmatning.

Regeringens restriktioner og opfordring til at aflyse julefrokoster har lagt en dæmper på den lokale eventannoncering | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

December er en vigtig måned for medie- og bladhuse i forhold til annonceindtægter, hvor især restaurations- og underholdningsbranchen normalt reklamerer for julefrokoster og nytårsfester.

Men netop den branche er særligt ramt af de seneste coronarestriktioner, der fra 10. december har betydet, at alle caféer, restauranter og barer skal lukke ved midnat, og samtidig er alle arrangementer med flere end 50 stående publikummer aflyst.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs