MediaWatch

Viaplay-chef: "Lokalt indhold er en nøglefaktor for vores succes"

Der skal lægges flere kræfter i lokalproduceret indhold i de nye europæiske markeder, Viaplay er udbredt til. Samtidig får drama og fantasy en højere plads i Nents produktionshierarki forud for vinterens Viaplay-udrulning i USA, siger indholdsdirektør.

Filippa Wallestam har de seneste to år tegnet Viaplays indholdsstrategi som EVP og Chief Content Officer i Nent | Foto: PR/Nordic Entertainment Group (Nent)

Nordic Entertainment Group (Nent) har fundet rillen, der kanaliserer abonnenter til streamingtjenesten Viaplay og vil i de kommende år forsøge at fastholde og udhugge en central plads på det nordiske og europæiske marked - og finde et nyt nichepublikum i USA.

Rillen er ifølge indholdsdirektør Filippa Wallestam nordiske fortællinger, altså fiktion med en eller anden form for nordisk præg - enten i form af sprog, tema eller emne. Når der skal produceres op til 50 Viaplay-originals om året, hvilket er ambitionen for 2021, er man nødt til at se ud over de velprøvede genrer, der fylder en del på platformen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs