MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Q bliver lig med Ekstra Bladet, Danske Medier-chef siger adjø, mediekommentator skifter spor, kommerciel afdeling nedlægger stillinger, og tv-markedet har udsigt til ny streamingkæmpe. Det har været en hæsblæsende uge i den danske mediebranche, så snyd ikke dig selv for det forkromede overblik.

Manden, vi alle sammen taler om i den her uge. Henrik Qvortrup er ny ansv. chefredaktør på Ekstra Bladet. | Foto: LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix

Endnu en uge går på hæld i den danske mediebranche. Og sikke en uge, det har været! Få overblikket over de største nyheder, du ikke kan undvære, fra medieandedammen i nærværende briefing. You're welcome.

Vi indleder ballet med nyheden, der fik Twitter-journalisterne til at bryde i breaking-gult: Politisk analytiker og redaktør, mediekendis og branchens enfant terrible, Henrik Qvortrup, bliver nyt journalistisk fyrtårn på Ekstra Bladet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs