MediaWatch

Rapport: Streaming er blevet mainstream på mediemarkedet

Forbruget af streamingtjenester vokser år for år, og i 2020 var der næsten lige så mange danskere, der streamede ugentligt, som der så traditionelt tv. Det viser ny delrapport, der sætter tal på udbredelsen af bl.a. Netflix, Mofibo og Podimo.

Foto: Jonas Olufson/Ritzau Scanpix

Streaming er for alvor kommet for at blive og er snart en lige så integreret del af hverdagen for den danske befolkning, som traditionelt flow-tv. Det viser delrapporten "Kort nyt om streamingtjenester", der er en del af af Slots- og Kulturstyrelsens årlige kortlægning af mediernes udvikling i Danmark.

I 2020 streamede 68 pct. af danskerne over 12 år ugentligt eller oftere. Det dækker over både tv-, musik-, podcast- og bogstreaming. Til sammenligning var det 72 pct. af danskerne, der ugentligt eller oftere så traditionel flow-tv.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs