MediaWatch

DR Medieforsknings årlige rapport er landet: Her er fem nedslagspunkter

I sin årlige overflyvning over tendenser i det forgangne medieår fremhæver DR Medieforskning bl.a. de ændringer i medievanerne, som coronakrisen førte med sig. Her får du et overblik over nogle af de centrale pointer fra rapporten.

2020 bød på et væld af pressemøder – her et billede fra et af de mere betydningsfulde 11. marts, hvor en nedlukning af landet blev annonceret. | Foto: Anthon Unger

DR Medieforskning sætter sig årligt til tasterne og skyder et nyt år i gang med at udgive en rapport om det, vi netop har forladt. Torsdag er rapporten om befolkningens mediebrug i 2020 landet, og herunder slår MediaWatch ned på fem pointer, som rapporten byder ind med.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs