MediaWatch

Nordisk Discovery-topchef: Vi har tre udfordringer på det danske flow-marked

Discoverys udfordringer på flow-tv kan i Danmark koges ned til begrænset teknisk distribution, at adskille kerneindholdet fra konkurrenternes og at retfærdiggøre stadigt dyrere investeringer i linært tv-indhold og sportsrettigheder, lyder det fra selskabets ledelse i Norden.

James Gibbons, Discoverys direktør for Norden, Storbritannien og Irland. | Foto: DISCOVERY NETWORKS/PR

Discovery Networks har ikke fået nye distributionsaftaler i hus efter bruddet med Yousee ved udgangen af 2019, som resulterede i, at selskabet mistede omkring halvdelen af sin flow-tv-distribution.

Porteføljen af flow-kanaler såsom Kanal 5 og Kanal 4 er fortsat en prioritet, og det vil ikke ændre sig inden for den overskuelige fremtid.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs