MediaWatch

TV 2 bruger Youtube og Facebook til at drive salg og kendskab: "Business-casen er positiv"

TV 2 er mere massivt til stede på Facebook end Youtube. Begge eksterne platforme bliver tiltagende mere vigtige som effektive marketingværktøjer, når tilknytningen til flow-tv falder, siger direktør. Men TV 2 bruger kanalerne vidt forskelligt.

Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich kom til TV 2 i 2015 som marketingchef | Foto: TV 2 Danmark

Brugere på Youtube har klikket sig ind på TV 2's videoer over en halv milliard gange, men platformen er sekundær i broadcasterens marketingstrategi, når det gælder eksterne platforme. Facebook er mere effektiv til at skabe stærke bånd mellem bruger og broadcaster. Men alle de udbredte sociale medier kan - og skal - bruges til at få nye kunder i butikken, forklarer TV 2's kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich.

"Vi bruger de eksterne platforme som marketingværktøj helt overordnet. Og business-casen er positiv i den forstand, at vi får mere ud af at være til stede og producere indhold til platformene, end vi bruger på det," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs