TV 2 bruger Youtube og Facebook til at drive salg og kendskab: "Business-casen er positiv"

TV 2 er mere massivt til stede på Facebook end Youtube. Begge eksterne platforme bliver tiltagende mere vigtige som effektive marketingværktøjer, når tilknytningen til flow-tv falder, siger direktør. Men TV 2 bruger kanalerne vidt forskelligt.
Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich kom til TV 2 i 2015 som marketingchef | Foto: TV 2 Danmark
Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich kom til TV 2 i 2015 som marketingchef | Foto: TV 2 Danmark

Brugere på Youtube har klikket sig ind på TV 2's videoer over en halv milliard gange, men platformen er sekundær i broadcasterens marketingstrategi, når det gælder eksterne platforme. Facebook er mere effektiv til at skabe stærke bånd mellem bruger og broadcaster. Men alle de udbredte sociale medier kan - og skal - bruges til at få nye kunder i butikken, forklarer TV 2's kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også