Udenlandske koncerner står for en tredjedel af mediers omsætning i Danmark

Af den samlede omsætning i den danske mediebranche stod internationale medieselskaber for godt en tredjedel, svarende til næsten 10 mia. kr., ifølge rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen, der betegner indvirkning som "væsentlig".
Foto: Claus Lunde
Foto: Claus Lunde

Udenlandske mediekoncerner fylder markant i det danske mediebillede. Det fremgår af en analyse af omsætningen og beskæftigelsen i danske medievirksomheder, der er en del af den årlige rapport "Mediernes udvikling i Danmark", som Slots- og Kulturstyrelsen står bag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også