MediaWatch

TV 2 fortsætter coronavækst: Stort overskud og øget omsætning i 1. kvartal

Øget tv-sening i årets første måneder fortsætter med at give flere penge i kassen til TV 2. Omsætningen er øget med 10 pct. i forhold til 2020, især drevet af stigende reklamesalg, viser kvartalsrapport. Forventningerne til året fastholdes.

Indgang til TV 2 på Teglholmen i København. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

TV 2 fortsætter med at nyde godt af den høje tv-sening under coronanedlukningen, som i 2020 gav tv-stationen dens hidtil højeste omsætning og bedste resultat.

I 1. kvartal kommer  TV 2 ud med et resultat før finansielle poster på 124 mio. kr., som er knap en firedobling af resultatet (EBIT) fra 1. kvartal  2020, der var 32 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs