MediaWatch

TV 2 løftede omsætningen og fik højeste resultat nogensinde i 2020

Både abonnements- og reklameomsætningen var i fremgang for TV 2 i 2020, hvor resultatet slog rekord. Udfordringer på det traditionelle distributionsmarked understreger behov for vækst på streaming, som koncernen vil investere yderligere i bl.a. på sportsområdet, fremgår det.

Foto: Jonas Olufson

TV 2 styrede gennem et corona-præget 2020 med fremgang på både top- og bundlinjen. Det viser selskabets regnskab for sidste år.

Omsætningen voksede med omkring 7,5 pct. og rundede 3,2 mia. kr. Størst fremgang var der for abonnementsforretningen, som voksede med godt 8 pct., mens reklameomsætningen steg med omkring 7,5 pct. Dermed voksede TV 2 på tv-reklamemarkedet, der som andre dele af annoncemarkedet var under pres fra nedlukninger og coronarestriktioner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs