Tv-programmet "Det sidste ord", der i august fik premiere efter musikeren og komponisten Bent Fabricius-Bjerres død, rykker nu uden for Danmarks grænser, efter Banijay har købt de internationale rettigheder til konceptet. Det skriver Politiken.
I Danmark ejer Banijay bl.a. Nordisk Film TV, Metronome og Mastiff og har 120 produktionsselskaber globalt. Det er ifølge Politiken endnu uvist, hvilke broadcastere eller streamingtjenester der vil købe og vise den internationale udgave af "Det sidste ord".
I programmet interviewer Mikael Bertelsen kendte danske personligheder inden deres død. Interviewene bliver opbevaret på Det Kgl. Bibliotek, indtil personen er død, hvorefter programmet bliver vist. Det er derfor uvist, hvem – ud over Bent Fabricius-Bjerre – der har sagt ja til at deltage i programmet.
551.000 seere fulgte med, da Mikael Bertelsens interview med Bent Fabricius-Bjerre, der gik bort i slutningen af juli, blev vist på TV 2. Programmet er produceret af Simson & Zartov, som Mikael Bertelsen og filmproducent Jesper Zartov, der har udviklet konceptet, ejer i fælleskab.