MediaWatch

Banijay køber Mikael Bertelsens tv-koncept

Tv-programmet "Det sidste ord", der er udviklet af bl.a. Mikael Bertelsen, har solgt de internationale rettigheder til tv-selskabet Banijay.

Foto: Anders Lindved/TV 2

Tv-programmet "Det sidste ord", der i august fik premiere efter musikeren og komponisten Bent Fabricius-Bjerres død, rykker nu uden for Danmarks grænser, efter Banijay har købt de internationale rettigheder til konceptet. Det skriver Politiken.

I Danmark ejer Banijay bl.a. Nordisk Film TV, Metronome og Mastiff og har 120 produktionsselskaber globalt. Det er ifølge Politiken endnu uvist, hvilke broadcastere eller streamingtjenester der vil købe og vise den internationale udgave af "Det sidste ord".

I programmet interviewer Mikael Bertelsen kendte danske personligheder inden deres død. Interviewene bliver opbevaret på Det Kgl. Bibliotek, indtil personen er død, hvorefter programmet bliver vist. Det er derfor uvist, hvem – ud over Bent Fabricius-Bjerre – der har sagt ja til at deltage i programmet.

551.000 seere fulgte med, da Mikael Bertelsens interview med Bent Fabricius-Bjerre, der gik bort i slutningen af juli, blev vist på TV 2. Programmet er produceret af Simson & Zartov, som Mikael Bertelsen og filmproducent Jesper Zartov, der har udviklet konceptet, ejer i fælleskab.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs