Banijay køber Mikael Bertelsens tv-koncept

Tv-programmet "Det sidste ord", der er udviklet af bl.a. Mikael Bertelsen, har solgt de internationale rettigheder til tv-selskabet Banijay.
Foto: Anders Lindved/TV 2
Foto: Anders Lindved/TV 2

Tv-programmet "Det sidste ord", der i august fik premiere efter musikeren og komponisten Bent Fabricius-Bjerres død, rykker nu uden for Danmarks grænser, efter Banijay har købt de internationale rettigheder til konceptet. Det skriver Politiken.

I Danmark ejer Banijay bl.a. Nordisk Film TV, Metronome og Mastiff og har 120 produktionsselskaber globalt. Det er ifølge Politiken endnu uvist, hvilke broadcastere eller streamingtjenester der vil købe og vise den internationale udgave af "Det sidste ord".

I programmet interviewer Mikael Bertelsen kendte danske personligheder inden deres død. Interviewene bliver opbevaret på Det Kgl. Bibliotek, indtil personen er død, hvorefter programmet bliver vist. Det er derfor uvist, hvem – ud over Bent Fabricius-Bjerre – der har sagt ja til at deltage i programmet.

551.000 seere fulgte med, da Mikael Bertelsens interview med Bent Fabricius-Bjerre, der gik bort i slutningen af juli, blev vist på TV 2. Programmet er produceret af Simson & Zartov, som Mikael Bertelsen og filmproducent Jesper Zartov, der har udviklet konceptet, ejer i fælleskab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også