MediaWatch

Analyse: Nordiske husstande har tegnet 3 millioner streamingabonnementer på et år

Disney har placeret sig i top fem blandt de mest udbredte streamingtjenster i Norden, anslår svensk analyseselskab, der melder om vækst generelt blandt streamintjenester i løbet af de seneste 12 måneder.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Antallet af abonnementer på streamingtjenester i nordiske husstande er nået op på 13,6 mio. – en fremgang på omkring 3 mio. i løbet af det seneste år. Det anslår analyseselskabet Mediavision i en ny analyse.

Ifølge Mediavision kommer størstedelen af væksten fra udenlandske aktører. Netflix og Disney har således stået for halvdelen af de 3 mio. nye abonnementer. Og Disney+ alene er ifølge Mediavision nået op på 1,2 mio. nordiske husstande som abonnenter. Det placerer tjenesten, der gik i land i Norden i september, i den nordiske streaming-top-fem sammen med Netflix, Viaplay, HBO Nordic og C More.

Mediavision skriver, at de husstande, som bruger penge på streaming, hoster op med omkring 10 pct. mere end for et år siden. Omkring 150 kr. bruger hver streaminghusstand om måneden.

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs