Analyse: Nordiske husstande har tegnet 3 millioner streamingabonnementer på et år

Disney har placeret sig i top fem blandt de mest udbredte streamingtjenster i Norden, anslår svensk analyseselskab, der melder om vækst generelt blandt streamintjenester i løbet af de seneste 12 måneder.
Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Antallet af abonnementer på streamingtjenester i nordiske husstande er nået op på 13,6 mio. – en fremgang på omkring 3 mio. i løbet af det seneste år. Det anslår analyseselskabet Mediavision i en ny analyse.

Ifølge Mediavision kommer størstedelen af væksten fra udenlandske aktører. Netflix og Disney har således stået for halvdelen af de 3 mio. nye abonnementer. Og Disney+ alene er ifølge Mediavision nået op på 1,2 mio. nordiske husstande som abonnenter. Det placerer tjenesten, der gik i land i Norden i september, i den nordiske streaming-top-fem sammen med Netflix, Viaplay, HBO Nordic og C More.

Mediavision skriver, at de husstande, som bruger penge på streaming, hoster op med omkring 10 pct. mere end for et år siden. Omkring 150 kr. bruger hver streaminghusstand om måneden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også