Nyt digitalt tv-produkt fra Yousee skal hive ny målgruppe ind i butikken

Yousee forsøger at sætte prop i kundesivningen i sin tv-forretning og har i den forbindelse nu lanceret en internetbaseret tv-løsning Youtv, der skal appellere til en anden målgruppe end Yousees traditionelle tv-pakker og -produkter. Det fortæller Michael Moyell Juul, adm. direktør for Nuuday, der huser bl.a. TDC's tv-aktiviteter, til Berlingske.
"Helt generelt mener vi, at vi rammer et andet og nyt segment og får kunder, som vi ikke har i dag. Måske har nogle Yousee-kunder i dag ikke det produkt, som de gerne vil have, men vi vil hellere have, at de så bliver i familien og vælger Youtv. Jeg forventer, at vi får en masse kunder, men vil ikke sætte konkrete tal på," siger Michael Moyell Juul til Berlingske.
Youtv er løsrevet fra Yousees traditionelle kabel-distribution og samler tv-kanaler og streamingtjenester. Produktet kræver internetforbindelse og en Youtv-app, og lanceringen fandt sted 22. september i en tid, hvor Yousee altså gennem flere år har haft vanskeligt ved at holde på tv-kunderne i den traditionelle distributionsforretning. Ved udgangen af andet kvartal havde Yousee 1,069 mio. tv-kunder. Det var 102.000 færre end ved udgangen af 2019.
Yousee opkræver fuld betaling for betaversion af ny streamingtjeneste
Yousee-direktør: Ny streamingtjeneste får "attraktiv pris" i forhold til tv-pakker
Relaterede artikler:
TDC sender nyt tv-produkt på markedet
For abonnenter