MediaWatch

TV Avisen har fået mærkbart seerboost under coronakrisen

Danskerne øgede forbruget af nyheder under coronakrisen, og hos DR oplevede man bl.a. seertallene til TV Avisen stige, viser en løbende måling fra DR.

Foto: Jens Dresling

Danskerne fik trang til flere nyheder under coronanedlukningen, viser en ny opgørelse fra DR Medieforskning, der har kortlagt befolkningens nyhedsforbrug i løbet af de seneste måneder.

Ifølge målingen, der er baseret på tal fra Kantar Gallup, har flere end 9 ud af 10 i befolkningen - helt præcist 93 pct. - fulgt nyhedsdækningen under coronakrisen hos DR. Det er nogenlunde samme niveau som normalt, forklarer Dennis Christensen, chef for DR Medieforskning, men han peger på, at brugerne har brugt mere tid på de forskellige nyhedsprogrammer end sædvanligt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs