MediaWatch

Ny trafikmåling lægger fra land med eb.dk og bt.dk i konkurrence om toppen

Startskuddet til ny måling af styrkeforholdet blandt medier på nettet er gået. Den første tilgængelige måling, juni, viser et tæt løb mellem de to tabloide sværvægtere om listens øverste placering - med stor afstand til de øvrige digitale medier.

Foto: Jeff Chiu/AP/Ritzau Scanpix

Med en ny leverandør kørt i stilling er den officielle måling af mediernes digitale trafik skudt i gang og har netop offentliggjort tal for juni måneds besøg og visninger hos de danske netmedier.

Den første - og endnu eneste - måned, der er registreret, viser, at Ekstra Bladets eb.dk er det mest anvendte onlinemedie – både målt på antallet af besøgende, der i juni talte 88,8 mio., samt visninger, der svang sig op på 434,7 mio.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs