MediaWatch

DR lapper huller i sendeplan med sommerbyge af nye tv-produktioner

Efter udskydelsen af fodbold-EM og OL har DR sendt et tocifret millionbeløb i arbejde og fordoblet antallet af nye sommerformater. Indkøbet vil sende DR's udlægning til eksterne producenter op mod 600 mio. kr. i år, forklarer mediedirektør.

Fra DR's musikalske sommertogt på Svendborg havn Foto: Carsten Andersen/DR

Selvom seerne må vente et år med at se det danske landshold på banen i fodbold-EM, behøver de ikke lægge klaphatten helt væk foran fjernsynet.

Efter DR måtte rive sommerens sportsmættede sendeplan i stykker, da coronakrisen udskød både OL og EM i fodbold til 2021, har public service-institutionen investeret et tocifret millionbeløb i nye danske formater til sommerens sendeplan med fokus på den rød-hvide fællesmængde – og meget af det, forklarer mediedirektør Henriette Marienlund.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere