TV 2's marketingchef: Sammenlægning skal styrke programomtale og branding

Sammenlægningen af kommunikations- og marketingafdelingen på TV 2 skal bl.a. integrere PR mere i markedsføringen af programmer, siger marketingchef, der får ansvaret for begge afdelinger.
Foto: TV 2/Danmark
Foto: TV 2/Danmark

Samarbejdet skal væves tættere med sammensmeltningen af TV 2 Kommunikation og TV 2 Marketing. Det siger marketingchef Jacob Weinreich, der fra 1. september bliver chef for begge afdelinger, til Markedsføring.

"Vi skal f.eks. integrere PR endnu tydeligere i vores programmarkedsføring. I dag arbejder vi godt sammen, men ofte i to parallelle spor. Det tror jeg, vi kan styrke væsentligt. I corporate communications-sporet er der klare muligheder i et tæt samarbejde med TV 2 Marketings brandingteam," siger han til branchemediet.

TV 2 marketing har i dag omkring 80 ansatte og TV 2 Kommunikation cirka 20 medarbejdere. De to afdelinger har adresse i både Odense og København, og det vil der ikke blive ændret på. Men derudover skal murene brydes ned, og der skal arbejdes mere på tværs, siger Jacob Weinreich.

Sammenlægningen af kommmunikation og marketing sker i forlængelse af Anne Stig Engdal Christensens tiltrædelse som ny adm. direktør for TV 2. Blandt de øvrige organisatoriske ændringer, der sker med virkning fra 1. september i den forbindelse, er reduktionen af direktionen fra fem til fire medlemmer, samt udnævnelsen af kommerciel direktør Flemming Rasmussen til vice adm. direktør og programchef Lotte Lindegaard til programdirektør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også