MediaWatch

Analyse: Superligaen sendes i udbud før tid på tv-marked i transformation

Et lille år før tid bliver Superligaen i denne uge udbudt frem til 2024. For både klubber og tv-stationer er der store penge på spil. MediaWatch ser på de sandsynlige bydere, de mindre sandsynlige og jokerne i billedet.

Foto: Ritzau Scanpoix/Casper Dahlhoff/Arkiv

Det er en tv-vare fra den allerøverste hylde, der bliver sat til salg i denne uge, når medierettighederne til den bedste danske fodboldrække, Superligaen, udbydes for perioden 2021 til 2024.

Siden 2014 har der stået Nordic Entertainment Group (NENT) og Discovery Networks på Superligarettighederne - en adresse de to broadcastere og Divisionsforeningen sidste sommer gav håndslag på at forsøge at forlænge frem til 2024 - og bypasse det udbud, der tidligst skulle i gang i januar 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs