MediaWatch

Efter år med urigtig salgspraksis: Mange annoncører berørt af reklamesag

Sagen om manipuleret salg i Dansk Reklame Film sætter mediebureauerne på ekstraarbejde, lyder det fra to bureauer, der ser behov for skærpet dokumentation – i hvert fald i en overgang – i kølvandet på sagen.

Foto: Ritzau Scanpix/Anne Bæk

Der venter et længere logistisk efterspil, inden Dansk Reklame Film, der er ejer af Nordisk Film, kan sætte punktum for sagen om uretmæssig salgspraksis, der kom for en dag tidligere på ugen.

Ved at manipulere med data har medarbejdere hos Dansk Reklame Film i en årrække - fra maj 2013 til december 2017 – underleveret til annoncørerne, så de har betalt for at nå et større antal biografgængere, end de i realiteten har nået. Det vil Danske Reklame Film nu kompensere de berørte annoncører for, og det sætter også mediebureauerne, der er mellemmand i en del af biografsalget, på arbejde.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs