MediaWatch

Store dele af ledelsen i Dansk Reklame Film er væk efter annoncesag

Tre ud af fem i Dansk Reklame Films ledelse er stoppet efter sagen om påstået manipulation med data for reklamekampagner, skriver Finans.

Foto: /Ritzau Scanpix/Finn Frandsen

Ledelsen i Egmonts spydspids på markedet for biografreklame, Dansk Reklame Film, er ramt af mandefald, skriver Finans

Som MediaWatch i går, onsdag, kunne fortælle, er Theis Hector stoppet som direktør for Nordisk Films medieforretning få måneder efter, at han blev forfremmet fra en stilling som direktør for Dansk Reklame Film. Afskeden skete samme dag, som Egmont meddelte, at to medarbejdere i Dansk Reklame Film er blevet bortvist, fordi de ifølge Egmont har manipuleret med data for reklamekampagner. Dertil er en ansat afskediget på grund af sagen.

MediaWatch har forsøgt at få en kommentar fra Theis Hector siden onsdag, og Egmont har ikke ønsket at kommentere Theis Hectors afsked, og om den hænger sammen med sagen.

Men kilder fortæller til Finans, at Theis Hectors afsked hænger sammen med sagen, og ifølge Finans er yderligere to fra ledelsen ikke længere ansat som en konsekvens af sagen. Det betyder, at tre af den fem mand store ledelse i Dansk Reklame Film er stoppet inden for kort tid.

Dansk Reklame Films bestyrelsesformand, Asger Flygare Bech-Thomsen afviser, at det får betydning for selskabet, at tre fra ledelsen er væk.

"Vi har et stærkt, dedikeret og beslutsomt team, som kører videre, og vi har Carsten Ellemo på plads som ny direktør," siger Asger Flygare Bech-Thomsen til Finans.

Ifølge Dansk Reklame Film er manipulationen foregået fra maj 2013 til december 2017 – en periode, hvor Theis Hector bl.a. var direktør og salgsdirektør i Dansk Reklame Film. Sagen får Dansk Reklame Film til at betale 95 mio. kr. tilbage til de berørte annoncører og mediebureauer.

Sagens materiale er desuden blevet overdraget til politiet, har Dansk Reklame Film oplyst.

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs