MediaWatch

Cavling-nominerede: Sådan fandt vi historierne

Så er det om få timer, at årets Cavling-pris uddeles. Læs her om det journalistiske benarbejde, researchmæssige udfordringer og redaktionelle overvejelser, der ligger bag de nominerede projekter og journalistiske præstationer.

Foto: /ritzau/Jacob Ehrbahn/arkiv

En føljeton i ni afsnit, en bog på 409 sider, en tv-dokumentar og stribevis af artikler udgivet over et år. Det er et bredt spekter af formidlingskanaler og formater, der i år er udvalgt som årets bedste journalistiske projekter. Fire projekter, der afdækker og afsøger begivenheder i historiske såvel som højaktuelle sager, kæmper om årets Cavling-pris.

Her fortæller de fire nominerede om benarbejdet, samarbejdet og pressearbejdet bag de enkelte journalistiske fyrtårnsprojekter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs