
Hver måned lytter 46 mio. amerikanere til podcats. Formatets popularitet er vokset støt de seneste, hvor podcasts som "Serial" og "This American Life" har fået lytterne til at spidse ører.
Det kniber dog med at tiltrække annoncekroner, og det skyldes, at medierne bag har vanskeligt ved at levere dokumenterede lyttertal. Det afholder store annoncører fra for alvor at tage podcast til sig som reklamemulighed. Det skriver Wall Street Journal.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.