MediaWatch

Annoncører er tilbageholdende over for podcast

Lyttertallene stiger, men mangelfuld dokumentation afholder annoncører fra at reklamere i podcasts, viser erfaringer fra USA.

Foto: Polfoto

Hver måned lytter 46 mio. amerikanere til podcats. Formatets popularitet er vokset støt de seneste, hvor podcasts som "Serial" og "This American Life" har fået lytterne til at spidse ører.

Det kniber dog med at tiltrække annoncekroner, og det skyldes, at medierne bag har vanskeligt ved at levere dokumenterede lyttertal. Det afholder store annoncører fra for alvor at tage podcast til sig som reklamemulighed. Det skriver Wall Street Journal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs