En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
01.12.2015kl. 11.56

Radiostationer får forlænget sendetilladelser

Både kommercielle og ikke-kommercielle radiostationer får lov til at sende på uændrede vilkår frem til udgangen af 2017.
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv
af THOMAS NYGAARD MADSEN

Tilladelserne til at sende radio har været udsat for turbulens de seneste måneder. Der har været skiftende meldinger om, hvornår de nuværende sendetilladelser udløber, men nu lader sagaen til at have fundet en afslutning.

I en meddelelse oplyser Kulturstyrelsen, at alle tilladelser, både for kommercielle og ikke-kommercielle radiostationer, bliver forlænget til udgangen af 2017. Forlængelsen sker på uændrede vilkår.

På det kommercielle område vakte det tidligere på efteråret kritik, at de hidtidige sendetilladelser, som løb frem til 2019, blev forkortet. I stedet blev udløbsdatoen sat ved udgangen af 2016, og et nyt udbud skulle gennemføres i løbet af 2016. Nu får de kommercielle radiostationer altså et år mere at løbe på.

For de ikke-kommercielle radiostationers vedkommende er der nye krav til sendetilladelserne på vej. Blandt de punkter, der er debat om, er mængden af nyproduceret indhold og mængden af taleradio.

Relaterede artikler:

  • Dansker skal tale global DAB-sag

  • Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

    Ny radiobekendtgørelse sendes i høring

  • Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

    Danske Medier advarer mod tilbagerulning af radioaftale

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008
  • Aller Media holder fast i overskud med fingerspidserne
Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg
Aviser

Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden

Foto: Lionel Bonaventure
Digital

Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

For abonnenter

Læs også

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

Faldende printsalg og stigende priser lagde pres på JP/Politikens Hus i 2022. Trods omsætningsvækst på næsten en halv milliard var der utraditionelt underskud på den primære drift. 

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

Tidligere reporter og programredaktør på TV 2 og udviklings- og redaktionschef på TV2 Fyn skal fremover stå i spidsen for Jyllands-Postens Kultur og Liv-redaktion og styrke den digitale udvikling.

For abonnenter

Outdoor var en af årets vækstvindere på annoncemarkedet - godt hjulpet på vej af bl.a. folketingsvalget. | Foto: Jens Dresling
TV

Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023

Det danske annoncemarked voksede i 2022, hvor genåbningens effekter værnede mod de værste konsekvenser af krig og inflation. Markedet vil dog tabe fart i 2023, vurderer Kantar Gallup og bureauchefer.

For abonnenter

Seneste nyt

  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 27. jan.
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 27. jan.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 27. jan.
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 27. jan.
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 27. jan.
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 27. jan.
  • Polen afviser at reducere moms på bøger – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Head of Business Development

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Scrum Master with a practical approach

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

Se flere jobs

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge