MediaWatch

Jysk Fynske nedlægger "Klubben"

Jysk Fynske Medier nedlægger sit fynske radiobrand Klubben, der sender videre til hele Fyn som Skala FM, der er Syddanske Mediers radio-flagskib.

Det fusionerede Jysk Fynske Medier nedlægger den 22. juni sit fynske radiobrand "Klubben", der bliver til Skala FM.

Skala FM udvider dermed sin rækkevidde markant - radiostationen var før fusionen med Fynske Medier og Jyske Medier Syddanske Mediers primære radiobrand.

"Hidtil har Klubben og Skala FM været to selvstændige radiostationer med samme ejer, og derfor giver det ganske enkelt bedst mening at forene kræfterne med det formål samlet set at styrke radioen til gavn for både lyttere og annoncører på Fyn," siger radiochef Peter Gram, Jysk Fynske Medier, i en pressemeddelelse.

Han understreger, at forandringerne bliver beskedne. Klubben og Skala FM deler allerede musikken.

Fynske Medier: 'Klubben' udvider kommerciel rækkevidde 

Koncernen har dog gjort sig visse overvejelser inden, erkender han. Klubben, der blev lanceret i 2012,  har haft betydelig medvind både målt på lyttertal og evnen til at nå det lokale annoncemarked.

"Men vi har truffet denne afgørelse fordi, vi faktisk tror på, at vi kan skabe en endnu bedre radio ved at koncentrere ressourcerne om kun et produkt," siger han.

Jysk Fynske samler radiostationer i Vejle 

Avisfusion kan ombygge regionalt radiomarked

Fusion: Radiodirektør mister jobbet

Skala FM bliver ny Sønderjydsk regionalradio 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs