MediaWatch

Third Ear genopstår

Med støtte fra Statens Kunstfond er Third Ear, der har specialiseret sig i radiomontagen, atter 'on air'.

Halvandet år efter at radiomontagens danske frontkæmpere i Third Ear måtte lukke, er det digitale radiomagasin genopstået.

I 2011 udløb Third Ears støtte fra Kunstrådet, men nu har nye penge fra Statens Kunstfond fået radiofolkene on air igen. Det skriver Politiken.

Third Ear drives af Krister Moltzen og Tim Hinman, der begge har en fortid på det hedengange DR-program ’Ultralyd’, hvor de også dyrkede radiomontagen.

”Vores podcast er en historie fortalt i lyd med alt, hvad der overhovedet findes af virkemidler i det medie. Vi bruger en måned på at lave dem og gør os virkelig umage, så det skulle gerne  være medrivende og skidegodt,” siger Krister Moltzen, der senest står bag radiomontagen ’Jagten på U534’, til Politiken.

Third Ear har modtaget flere radiopriser for deres produktioner, bl.a. den internationale Pris Marulic og hjemlige Prix Radio, der uddeles under RadioDays.

Bred prisregn over radiomarkedet 

Third Ear lukker ned 

Podcastmagasin vinder pris

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs