MediaWatch

DR vil udbygge lydplatform med bred palette af indhold og faste formater i 2023

Der er kommet flere eksterne producenter om buddet på podcastmarkedet, som gerne vil sælge ind til DR. Det er godt nyt for public service-stationen, der gerne vil polstre sit DR Lyd-univers med flere formater, der kan få brugerne til at vende tilbage hver eneste uge.

Nikolaj Vitting, chef for tværgående indhold og programbestilling. Med nedlægningen af området DR Medier i efteråret blev hans afdeling rykket til det nyetablerede område Bruger, Marked og Publicering. | Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

DR sigter efter at få flere faste formater ind på sin podcastplatform DR Lyd, når public service-stationen skal købe ind fra landets private producenter på podcastområdet i den kommende tid.

Det er et centralt parameter, at det er formater, som public service-brugerne kan opbygge et forhold til, så de i stigende grad vender tilbage til DR’s indholdskatalog. Det er meldingen fra Nikolaj Vitting, chef for tværgående indhold og programbestilling, i DR, efter stationen i sidste uge afholdt under Producenternes Dag på lydområdet i DR Byen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs