Fagfestival for radio inviterer forlag indenfor i relancering

Radiodays vil fremover hedde Audiodays for bedre at favne også podcast og lydbøger, siger arrangører, som nu også består af bl.a. Danske Forlag, Lindhardt og Ringhof, Gyldendal og Center for Podcasting.
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Når årets fagfestival for radio løber af stablen 29. oktober i år bliver det i en ny version, der sætter fokus på alle aspekter af lyd. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Konferencen, som med relanceringen skifter navn fra Radiodays til Audiodays, har med den bredere profil fået en række forlag og podcastaktører ind i arrangørkredsen, som i forvejen talte DR, Danske Medier, Radio4, Radio Loud og Bauer Media. Med udvidelsen er Danske Forlag, Lindhardt og Ringhof, Politikens Forlag, Gyldendal, Mofibo og Center for Podcasting kommet med ombord.

"Med den planlagte relancering sikrer vi en fagfestival med et højt fagligt niveau og et seriøst bud på stedet, hvor radio møder podcast og podcast møder lydbog," siger DR's radiochef Anette Kokholm i meddelelsen.

For direktør i Danske Forlag Christine Bødtcher-Hansen er der god ræson i at slå pjalterne sammen med radioaktører om en bredere festival for lyd.

"Lydbogsmarkedet er i massiv vækst, og læserne lytter som aldrig før. Samtidig udviskes grænserne mellem lydbog og podcast, og forlag og streamingtjenester har begge dele i kataloget. Så det giver rigtig god mening, at vi mødes på tværs af lydmedierne, og i Danske Forlag har vi derfor taget positivt imod invitationen og glæder os til at være med til transformationen og tilrettelæggelsen af Audiodays," udtaler hun i meddelelsen.

Audiodays finder sted fredag 29. oktober i DGI-Byen og afsluttes med en prisuddeling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også