MediaWatch

Radio4 sætter TV 2-chef i spidsen for journalistisk oprustning i chefrokade

Et nyt chefområde og tre nyoprettede redaktørstillinger skal positionere Radio4 mere på den undersøgende og dagsordensættende journalistik. "Vi skal lave flere programmer og flere historier, der gør en forskel", siger adm. direktør.

Adm. direktør for Radio4, Anne-Marie Dohm. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Efter halvandet år i luften går den landsdækkende taleradio Radio4 ind i en ny fase, hvor undersøgende journalistik skal fylde mere og i højere grad sætte en dagsorden og lægge op til debat. I den forbindelse omorganiserer radioen ledelsen og sætter en ny mand i spidsen for nyhedsindsatsen. Det oplyser Radio4.

Således bliver Jon Hasselbalch Mikkelsen hentet ind som nyhedschef. Han kommer fra en stilling som redaktionschef og souschef på TV 2's hovedkanal, hvor han blev ansat i 2016. Inden da har han arbejdet som journalist og redaktionssekretær i DR Århus og som ledende nyhedsredaktør i TV Syd.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs