Loud-partnere er utilfredse med radioens lave lyttertal

Den nye radiokanal for unge har stadig ikke fået lyttertallene op at svinge, hvilket får flere fra Louds partnerkreds til nu at erklære sig utilfredse - og bekymrede for radiokanalens fremtid.
Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix
Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

Fem måneder efter radiokanalen Loud er gået i luften, ligger de ugentlige lyttertal stadig til tider så lavt, at Kantar Gallup ikke kan måle det. Det får nu flere af Louds kulturpartnere til at erklære sig bekymrede over kanalens præstation hidtil, skriver Politiken.

"Det er klart, at vi er bekymrede over, at indholdet ikke er nået bredere igennem fra Loud, det kan man da ikke være tilfreds med. Og det skal der gøres noget ved," siger Jacob Frische, der er chef for Nationalmuseets mediehus, til avisen.

Tilsvarende lyder det fra en af drivkræfterne bag initiativet til radiokanalen, Jane Sandberg, adm. direktør på Enigma, at hun er "meget ked" af, at indholdet ikke er nået ud til flere personer, og begge kulturpersoner understreger, at det nu er på tide, der skal rykkes fra Louds side og bl.a. skabes en bedre tilstedeværelse på sociale medier og hentes nogle mere markante personligheder ind i værtsrollerne.

Ifølge Kantar Gallups radiometer-måling lyttede 3000 personer med hos Radio Loud i den sidste uge af august, uge 35. I uge 34 var lyttertallet 6000, og ugen inden da var oppe på 10.000 lyttere.

Loud har fået mere ro - og lidt flere lyttere 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også