MediaWatch

Syv regionale mediehuse går sammen om bud på FM4

En stor del af det regionale Mediedanmark vil lægge et fælles lod i hatten i FM4-udbuddet. Jysk Fynske Medier bliver anker for buddet, som Jyllands-Posten også knyttes til, selvom JP/Politikens Hus har afvist at byde ind på kanalen.

Foto: Michael Bager/Jysk Fynske Medier

Når radiokanalen FM4, som Radio24syv har sendt på siden 2011, inden længe sendes i udbud, så vil et tæt på samlet Mediedanmark uden for hovedstaden stå klar med et bud. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Buddet vil komme fra et konsortium bestående af syv mediehuse, Jysk Fynske Medier, Herning Folkeblad, Skive Folkeblad, Sjællandske Medier, Lollands-Falsters Folketidende, Flensborg Avis og Radio ABC i Randers. Derudover vil Der Nordschleswiger og JP/Politikens Hus, nærmere bestemt Jyllands-Posten, bakke op om ansøgningen. Dermed er samtlige regionale avishuse repræsenteret med undtagelse af Nordjyske Medier og Bornholms Tidende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs