MediaWatch

Aller-chef bliver ny direktør for DG Media

Allers datterselskab DG Media bytter ud på direktørposten.

Lars Sander Matjeka, ny direktør for DG Media | Foto: PR

1. november er der udskiftning på direktørposten hos annoncebureauet DG Media. Det oplyser bureauets ejer Aller Media i en pressemeddelelse.

Ny direktør er Lars Sander Matjeka. Han har været ansat i Aller i to år og kommer fra en post som forretningsudviklingschef. Han afløser DG Medias stifter Kristian Lautrup-Nielsen, der stopper efter 15 år i spidsen for selskabet.

"Jeg glæder mig meget til at overtage ansvaret for DG Media, som er en markant spiller på det skandinaviske annoncemarked og udgør en vigtig del af Allers forretningsområde inden for client publishing og content marketing. Ud over at jeg naturligvis skal fokusere på ledelsesopgaven, skal jeg også tilføre DG Media yderligere kompetencer inden for strategi, forretningsudvikling og kundeoplevelser," siger Lars Sander Matjeka i pressemeddelelsen om sit nye job.

Tidligere har den nye direktør været ansat i SAS Institute og Confex Danmark.

Tid til familien

Den afgående direktør har ifølge pressemeddelelsen selv valgt at forlade sin stilling. Kristian Lautrup-Nielsen ved ikke, hvad fremtiden skal byde på.

"Det har været smadder spændende, lærerigt, hårdt og sjovt at opbygge og udvikle DG Media til Skandinaviens største annoncebureau samt i de senere år opbygge vores succesfulde magasinforlag. Efter vi har solgt til Aller Media, og vi i år får et rekordresultat, er DG Media et sted hvor jeg med ro i sindet kan give stafetten videre. Jeg har ikke besluttet, hvad jeg præcist vil kaste mig over i fremtiden. I første omgang har jeg valgt at tage en pause med fokus på min familie. Men mon ikke snart der dukker en ny spændende udfordring op,” siger Kristian Lautrup-Nielsen i pressemeddelelsen.

Aller købte DG Media i 2014.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs