MediaWatch

Reklamegigant advarer Google mod falske klik

Google bør stramme op i kampen mod robotter, der sender klikrater og dermed annoncepriser kunstigt i vejret, siger WPP's topchef, Martin Sorrell.

Foto: Søren Sielemann/Polfoto/Arkiv

Det kan give store bagslag for online annonceringen, hvis Google ikke strammer op i kampen mod robotter, der puster klikraterne på annoncer kunstigt op. Det mener WPP-topchef, Martin Sorrell, skriver Financial Times.

Både Google og Facebook bør stramme op for at give annoncørerne større sikkerhed for, at deres annoncer bliver set af menneskeøjne og ikke robotter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs